"Sam decydujesz o tym, co uwielbiać"
David Foster Wallace

czwartek, 10 lutego 2011

Cud noworoczny (z poślizgiem)

 Tym razem nie będzie żadnej recenzji (najbliższej spodziewajcie się w weekend), a tylko krótka wzmianka o czymś co zobaczyłem przed chwilą i ciągle nie wierzę - dzisiaj, ponad 10 lat po światowej premierze, w oficjalnej dystrybucji na dvd w Polsce ukazał się film 'Donnie Darko' ! Jedna z niewielu produkcji, która absolutnie zasługuje na miano kultowej, dla niżej podpisanego i wielu innych, bo nie spotkałem jeszcze nikogo kto by go zobaczył i nie uwielbiał. Nie będzie oszustwem jeśli napiszę, że gdy go pierwszy raz obejrzałem, przez jakiś czas nie mogłem zebrać się z podłogi, a z głowy nie chciał mi wyjść jeszcze wiele dni później - i za każdym razem gdy oglądałem po raz kolejny, efekt był dokładnie identyczny. Jak go opisać ? Zaskakujący, ekscentryczny, wysmakowany, kapitalnie zagrany i wyreżyserowany - po prostu doskonały. Pominę milczeniem wydanie jakiego to cudo doczekało się w "naszym pięknym kraju", ważne, że w końcu jest. W sumie, drogi ustawodawco, można by tę datę uczcić jakimś dniem wolnym od pracy, czy coś ;). Nie będę się rozpisywał - tutaj znajdziecie bardzo dobry tekst autorstwa Konrada Wągrowskiego - ja już lecę świętować, oczywiście obejrzę sobie z tej okazji "Donnie'ego Darko" :), a Was zostawiam z poruszającą muzyką Gary'ego Julesa:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz